Starajte sa o svoje pazúriky!

[Celkovo: 1    Priemer: 5/5]

Pevná časť nechta sa skladá asi zo 100 vrstiev mŕtvych buniek, ktorých pevnosť zabezpečuje špeciálna bielkovina keratín. Stav a zdravie nechtov nezávisia od rôznych lakov a toho, čo si na ne natriete, ale z čoho vyrástli. Teda aké živiny dávate Vašim pazúrikom zvnútra. Ak máte nepekné nechty skúste do zoznamu svojich potravín pridať:

  • zinok, ten sa nachádza v sóji, arašidoch, fazuli, obilninách, celozrnných výrobkoch, tekvicových semienkach, hubách či zelenej vňati,
  • kremík – nájdeme ho aj v jahodách, zeleri, špargli, cíceri alebo v póre,
  • železo – šošovica, mleté ľanové semená, lieskovce, sušené slivky, melasa,
  • selén – celozrnné potraviny, olejnaté semená, orechy a losos,
  • biotín – alebo vitamín B, ktorý sa nachádza v sóji, tofu, karfiole, hrášku a mrkve,
  • vitamíny B, C, E,
  • omega-3 mastné kyseliny – za studena lisované oleje (ľanový, tekvicový, konopný) a rybí olej.

Nechtové zaujímavosti na záver:

Nechty rastú cez deň viac ako v noci a v lete najviac za celý rok.
Nechty na rukách rastú o 4-5-krát rýchlejšie ako nechty na nohách.
Najrýchlejšie rastie necht na prostredníku dominantnej ruky a najpomalšie necht malíčka tej opačnej.
Najrýchlejšie rastú nechty mladým ženám.
Deficit vitamínov A, B, C, D, zinku, železa, kremíka a bielkovín môže spôsobiť poruchy rastu, tvaru a pevnosti nechtov. Nechty (ani vlasy) nerastú po smrti.

 

Pridaj komentár