9 zlozvykov ktoré urýchľujú starnutie

[Celkovo: 1    Priemer: 5/5]

Jedlo, ktoré jeme, spôsob ako spíme, naše každodenné návyky, môžu urýchľovať starnutie nášho tela. Zameriame sa spolu na niektoré zlé návyky, ktorým je potrebné sa vyvarovať, aby pleť zostala dlhšie mladá a svieža.

Multitasking

Počujem často ženy hovoriť ako sú schopné robiť viac vecí naraz, čo môže byť veľkou výhodou, ale až do určitého bodu. Hromadenie stresu z nestíhania termínov, priveľa rozrobenej práce, alebo preháňanie v rôznych činnostiach môžu poškodiť naše telo, pretože sa tým oslabuje.

Prebytok stresu, v skutočnosti vedie k zvýšenej produkcii kortizolu a k následnému poškodeniu buniek. Namiesto toho, aby sme sa snažili urobiť všetko za každú cenu, naučme sa hovoriť občas nie. I sami sebe. Bude to prínosom nielen pre pokožku, ale aj pre myseľ.

Časté podliehanie svojmu maškrtnému jazýčku

Podľahnúť pokušeniu príliš často vedie nielen k akumulácii pár kíl, ale aj zhoršuje vzhľad našej pokožky.

Existujú dve hlavné príčiny starnutia pleti: glykácia a oxidácia. Glykácia je proces, ktorý sa vytvára v každom živom organizme. Glykácia je zákerný a potenciálne devastačný proces, pri ktorom sa cukry z chemikálií viažu s proteínmi v tele, zlepia sa a často trvale poškodzujú vitálne funkcie tela. Tento proces sa deje u každého z nás, ale zrýchleným tempom sa deje u ľudí s chronicky vysokým krvným cukrom. Okrem toho vedie tento proces k strate jasu pokožky, zvýšenej tvorbe vrások, a k rozšíreným pórom. Oxidácia = starnutie., preto si doprajte prirodzenú stravu bohatú na antioxidanty: vitamín C, E, koenzým Q10, selén.

Nedostatok spánku

Nedostatok spánku spôsobuje nielen nepekné vačky pod očami, ale únavu po celý deň, duševnú lenivosť, zníženú pozornosť, ale taktiež podporuje priberanie na váhe.

Trávenie väčšinu dňa v sede

Nebezpečenstvo sedavého spôsobu života je dobre zdokumentované: ľudia, ktorí trávia väčšinu svojho času v kresle sú ohrození zvýšeným rizikom ochorenia obličiek, kardiovaskulárnych chorôb a rakoviny, nehovoriac o obezite. Pravidelné cvičenie pomáha predchádzať týmto zdravotným problémom a tiež udržať nás mladými a aktívnymi. Môžete zvoliť aktivitu, ktorá Vám najviac vyhovuje, napríklad cvičenie jogy je užitočné ako pre telo, tak i pre myseľ..

Neposkytnúť pokožke dostatočnú hydratáciu

Zdá sa to možno až hlúpe pripomínať, ale každodenná starostlivosť o pokožku celého tela pomáha oddialiť starnutie. To znamená denne hydratovať pokožku do hĺbky, ale predtým ju dôkladne vyčistiť, a potom naniesť vyskúšané kvalitné krémy, alebo prírodné oleje. Starostlivosť treba venovať aj okoliu oči a dekoltu.

Časté používanie líčidiel

Mnohým ženám sa to možno nebude páčiť, ale príliš veľa líčenia a make-up-u pokožke škodí. Najmä ak ide o produkty, ktoré obsahujú zložky vyrobené z ropy či ropných produktov. Tieto v skutočnosti tvoria na pokožke nepriepustný film, upchávajú kožné póry, dráždia pokožku a spôsobujú vznik predčasných vrások.

Spánok s tvárou zaborenou do vankúša

Ak spávate na bruchu či boku s tvárou ponorenou do vankúša i to môže urýchliť starnutie. Spojivové tkanivo a kolagén tváre sa vekom oslabujú a ochabujú. Takže, keď spíte na rovnakej strane tváre večer čo večer, a už nie ste celkom mladá, riskuje, že poskŕčaná pokožka sa už tak nevyhladí a otlačky spôsobené vankúšom narobia viac škody, než je nutné.

Popíjanie nápojov so slamkou

Popíjanie nápojov tmavej farby slamkou môže spôsobiť škvrny na zuboch. Stiahnuté pery pri sŕkaní môžu viesť k predčasnej tvorbe vrások okolo úst.

Úplne vylúčenie tukov zo svojho jedálnička

Niektoré tuky sú nevyhnutné pre udržanie mladistvého vzhľadu, ako napr. omega 3 mastné kyseliny, ktoré sú dobré aj pre mozog. Nezabúdajte!

Pridaj komentár