Vďaka čomu je stredomorská diéta taká efektívna

[Celkovo: 1    Priemer: 5/5]

predošlej časti o stredomorskej strave sme si povedali kde a ako táto strave vznikla a tiež jej základné piliere. Teraz si povieme, prečo je táto strava taká efektívna a vďaka čomu sa považuje aj za diétu.

Strava založená na cestovinách, (najlepšie celozrnné) cereáliách, strukovinách, zelenine, rybách, olivovom oleji a ovocí, poskytuje bielkoviny, tuky a cukry s vysokou nutričnou hodnotou, nízkym obsahom cholesterolu, nasýtených tukov a jednoduchých cukrov. Je bohatá na vitamíny, minerály a nestráviteľnú vlákninu.

Ovocie, zelenina a cereálie sú extrémne bohaté na antioxidanty, majú ochranný účinok proti kardiovaskulárnym ochoreniam a niektorým formám rakoviny. Napríklad paradajky, okrem toho, že sú typickou zložkou stredomorskej stravy sú bohaté na antioxidanty a zvlášť lykopén, čo je látka schopná chrániť pred rakovinou prostaty. Proces zahrievania pri príprave paradajkového pyré zvyšuje využiteľnosť prospešných látok v ľudskom tele a sú tak dobrým spojencom nášho zdravia.

Dokonca aj vláknina je veľmi dôležitou zložkou stravy. Vďaka jej pôsobeniu sa zabraňuje prejedaniu tým, že prináša skorý pocit sýtosti. Upravuje črevné funkcie, čo umožňuje lepšie vstrebávanie živín a zlepšuje metabolické procesy. Tiež má detoxikačné a protirakovinové účinky.

Ryby sú jednou z najviac kompletných potravín bohatých na bielkoviny, tuky prospešné pre naše srdce a minerálne látky ako je fosfor, vápnik, jód a železo. Vďaka svojim nutričným hodnotám sú jednou zo základných jedál stredomorskej diéty.

Stredomorská strava je ideálna pri chorobách ako: ateroskleróza, srdcové choroby, vysoký krvný tlak, cukrovka, rakovina (najmä v zažívacom systéme), a poruchy črevnej motility (alebo dráždivého čreva).

Stredomorská strava je tiež historickým a kultúrnym dedičstvom veľkého významu a je symbolom kuchyne, ktorej základom je jednoduchosť, predstavivosť a chute oceňované po celom svete. Typické pokrmy stredomorskej stravy sú znakom kulinárskej dokonalosti a prvotriednej výživy. Krátka doba varenia zvyšuje vôňu a chuť všetkých zložiek ako i zachovanie výživných látok.

Preložené z http://www.my-personaltrainer.it/

Pridaj komentár