Gaštany – plody jesene

[Celkovo: 1    Priemer: 5/5]

Sú vynikajúcim doplnkom výživy vďaka vysokému obsahu plnohodnotných bielkovín. Navyše sú bohaté na vitamíny skupiny B, železo, vápnik, zinok, horčík a fosfor. Múka z gaštanov sa používa na pečenie chleba so sladkastou chuťou a s dlhou trvácnosťou, ktorý je vhodný aj pre celiatikov, alebo i na prípravu cestovín či zahusťovanie polievok a omáčok.

Gaštany, či už varené alebo pečené, či vo forme múky, prospievajú pri srdcových chorobách a chorobách obličiek. Odporúčajú sa aj pri reumatických ťažkostiach. Vďaka vysokému obsahu tanínov sú to prirodzené antioxidanty v prevencii rakovinových ochorení. Taktiež ich môžeme doporučiť aj pri celkovom vyčerpaní organizmu. Tradičná čínska medicína ich považuje za zdroj životodarnej energie. Zvyšujú celkovú vitalitu organizmu, posilňujú kosti a kĺby. Majú nízky energetický obsah, avšak vďaka vysokému obsahu škrobu, bielkovín a sacharózy veľmi dobre zasýtia.

Na inšpiráciu Vám ponúkam i jeden zaujímavý recept z Talianska:

Gaštanovník

  • 300 g gaštanovej múky
  • 50 g píniových orieškov
  • 50 g predtým namočených hrozienok

Všetky suroviny zmiešame, pridáme 4 lyžice olivového oleja a trochu vody, aby vznikla homogénna zmes. Cesto je dostatočne sladké, ale môžete experimentovať a pridať i iné orechy, prípadne kúsky čokolády. Pečieme v rúre pri 180 °C asi 40 min.

Pridaj komentár