Cukor! Legálna droga, ktorá ničí naše zdravie

Cukor sa považuje za najnebezpečnejšiu legálnu drogu na celom svete ktorú užívame každý deň. Nadmerná spotreba cukru škodí ľudskému organizmu viac, ako si dokážete predstaviť. Myslíte si, že nejete až tak veľa sladkého? Mám pre Vás zlú správu! Cukor sa nachádza i tam, kde by ste ho najmenej očakávali. Avšak! Na obsah cukru v ovocí a zelenine si dávajte obzvlášť pozor pri redukčnej diéte! Odporúčam ho konzumovať len v doobedňajších hodinách. Nápoje, ktoré na Vás striehnu na párty, alebo po ktorých siahate pri únave tiež obsahujú svoju dávku cukru. Preto odporúčam alkohol, ktorý tiež obsahuje značné množstvo cukru "brzdiť" radšej len minerálkou jemne sýtenou 🙂 Cukor je prítomný i v potravinách, ktoré zdanlivo berieme za zdravé napr . nízkotučný jogurt z ktorého je odobrané to dobré zdravé a náhradou je práve cukor, aby Vám jogurt chutil a nahradil tak i jeho textúru. Na cukor si treba dávať pozor aj v pečive (proces kvasenia - mlieko, droždie, cukor). A samozrejme i na fruktózu ktorou sa nahrádza cukor v potravinách, väčšinou v tých sladkých pokušeniach. Nadmerná konzumácia fruktózy škodí rovnako ako samotný cukor.

Koľko cukru je veľa?

Dospelý človek by mal denne prijať maximálne 90 gramov cukru. Chuť na sladké pomáha obmedziť i kvalitný spánok. Možno sa vám zdá na prvý dojem, že spánok nemá nič spoločné s priberaním, no ste na omyle. Nedostatok spánku pre naše telo znamená, že úroveň kortizolu – stresového hormónu sa rapídne zvyšuje a spôsobuje túžbu po sladkých potravinách. Ideálny spánok dospelého človeka, by mal trvať sedem až deväť hodín. Kvalitným spánkom sa zvyšuje produkcia leptínu, ktorý ovláda chuť do jedla. Chuť na sladké nám dáva najavo aj fakt, že máte v tele nízku hladinu chrómu.

Chróm pomáha pri vylučovaní inzulínu a chuť na sladké udržuje v normále. Veľa chrómu obsahujú: brokolica, zelené fazuľky, hroznová šťava. Tip: Deň začnite zdravými raňajkami, napríklad praženicou spolu s čerstvou zeleninou.

Nadmerná konzumácia cukru spôsobuje:

  • Poruchy trávenia
  • Kvasinkovú a močovú infekciu
  • Hemeroidy
  • Choroby srdca a ciev
  • Vysoký cholesterol
  • Oslabenú imunitu
  • Depresiu
  • Obezitu
  • Nesústredenosť
  • Rakovinu

Naučte sa čítať etikety - viac ako 15 g na 100 g je už vysoký obsah cukru. Odporúčam si po prečítaní etikety prerátať počet cukrom zarovnaných polievkových lyžíc (1PL = 15g cukru)

Keď sa cítite vyčerpaní a dochádza Vám energia, ale ešte toho potrebujete veľa stihnúť, zvyčajne siahnete po šálke osladenej kávy alebo čokoládovej tyčinke plnej kalórií. Nahraďte tieto návyky menšou miskou nepražených a nesolených orieškov či semiačok, vajíčkach, kvalitnom mäse, špenáte či brokolici. Tieto suroviny sú nielen výživné ale i chutné a dodajú Vám dostatočnú energiu počas celého dňa.

Cukrová tvár

Cukor narúša elasticitu kolagénových vláken. Výsledkom je povädnutá, tenká pleť s predčasnými vráskami, ktoré sa objavujú najskôr pod očami. Podľa tradičnej čínskej metódy mapovania tváre je za oblasť trávenia zodpovedné čelo. A práve tam sa účinkom cukru objavujú upchaté póry, nedokonalosti, ale aj vrásky. Cukor negatívne ovplyvňuje aj rozloženie tukov v tele, čo súvisí s prepadnutou a strhanou tvárou. Mení bakteriálnu rovnováhu v črevách, ktorá sa opäť prejaví na tvári. Napríklad aj v podobe zhoršeného akné. Cukry nájdete aj tam, kde by ste ich nečakali. V sladkých cereáliách, polotovaroch, sladených nápojoch. Samozrejme aj v spomínanom alkohole, najmä v sladkých vínach a miešaných drinkoch.

Náprava

Obmedzte, alebo úplne vylúčte rafinované cukry. Nahraďte ich prirodzenými sladidlami ako ovocie, med, alebo ďatle. Ak už akné trpíte odporúčame pravidelné návštevy u dermatologičky prípadne kozmetičky. Môžete sa pozrieť aj na naše čistiace ošetrenia Puri alebo Peau Nette