5 potravín, ktoré pomôžu Vášmu zdraviu aj kráse

[Celkovo: 1    Priemer: 5/5]

Voľba správneho jedla je pre Vaše zdravie hneď z dvoch dôvodov. Po prvé, strava plná ovocia a zeleniny, chudé bielkoviny a zdravé tuky vám pomáha cítiť sa sýta s menším možstvom kalórií, čo je kľúčom k udržaniu si svojej váhy pod kontrolou. Po druhé, antioxidanty a ďalšie prospešné látky v potravinách ponúkajú jedinečné zdravotné bonusy. Udržujte svoje telo zdravé z vonku aj zvnútra s týmito piatimi potravinami

1. Zelené fazuľky

zelene-fazulky

Podľa nového výskumu v The Journal of Nutrition dopĺňanie stravy zelenou fazuľkou a inými potravinami s vysokým obsahom vlákniny, môže pomôcť zabrániť priberaniu na váhe, alebo dokonca podporiť chudnutie. A to bez diéty! Výskumníci zistili, že ženy, ktoré zvýšili svoj príjem vlákniny zvyčajne schudli, zatiaľ čo ženy, ktoré znížili množstvo vlákniny pribrali. Vedci tieto zistenia uviedli do jedného redukčného vzorca: zvýšenie vlákniny o 8 gramov na každých 1000 spotrebovaných kalórií má za následok stratu asi 2 kg. Skúste si to na sebe. Ak ste náročný, 2000 kalórií za deň má za cieľ zvýšiť množstvo vlákniny o 16 gramov. Maliny, jahody či cícer vám tiež pomôžu k pocitu sýtosti.

2. Losos

Losos

Prítomnosť Omega-3 mastných kyselín v olejnatých rýbách ako je losos a tuniak, môže zvýšiť obranyschopnosť pleti pred UV poškodením. V štúdii publikovanej začiatkom tohto roka v časopise American Journal of Clinical Nutrition, podľa vedcov tí, ktorí jedli niečo viac ako 141 gramov bohatých rýb na omega-3 kyseliny každý týždeň, znížili rozvoj poškodení, ktoré predchádzajú rakovine o takmer 30 percent. Vedci sa domnievajú, že omega-3 mastné kyseliny pôsobia ako štít, chránia bunkové steny pred poškodením voľnými radikálmi.

3. Čučoriedky

cucoriedky

Jesť denne šálku zmiešaných bobúľ (napríklad červené maliny, jahody, čučoriedky) po dobu 8 týždňov napomáha k zvýšeniu hladiny “dobrého” HDL cholesterolu a znižuje krvný tlak. Ide o dva pozitívne výsledky, pokiaľ ide o zdravie srdca, podľa nedávnej štúdie v časopise American Journal of Clinical Nutrition. Pestrá škála polyfenolov – zdraviu prospešných látok rastlín, ktoré obsahujú antokyanovú a ellagic kyselinu, je zodpovedná za pozorované úspechy spojené s konzumáciou bobúľ.

4. Melón

melon

Výskum ukazuje, že konzumácia potravín, ktoré sú plné vody, ako je vodný melón, pomáha udržať vás spokojných aj s menším množstvom kalórií. Kvôli svojim 92% vody, je vodný melón dobrým zdrojom vitamínu C. Niektoré odrody (oranžové alebo žlté), obsahujú tiež lykopén – antioxidant, ktorý pomáha chrániť pred ochorením srdca a niektorých typov rakoviny. Medzi ďalšie potraviny, ktoré sú zložené prevažne z vody patria uhorky (95% vody), šalát greeny (90 percent vody) a jahody (91% vody).

5. Paradajky

paradajky

Konzumácia potravín bohatých na vitamín C, ako sú pomaranče, paradajky, jahody a brokolica, vedie k tajomstvu hladšej pokožky. Výskum v časopise American Journal of Clinical Nutrition uviedol, že potraviny s vysokým množstvom vitamínu C pozitívne prispievajú k mladistvej pleti. Tieto fakty naznačujú, že vyšší príjem vitamínu C z potravín je spojený s nižším rizikom výskytu vráskavej a suchej kože stredného veku ženy. Vitamín C má mladistvé účinky na pokožku. Má antioxidačné vlastnosti, ktoré pomáhajú chrániť proti ultrafialovému žiareniu. Jeho úlohou je tiež udržiavanie kolagénu v pokožke.

Pridaj komentár